Venteophold
KVALITETSSTANDARD
Emne | Indhold |
---|---|
Lovgrundlag | § 84 stk 2 i Serviceloven |
Hvilke behov skal ydelsen dække? |
Behov for tilsyn, pleje og støtte i løbet af hele døgnet og behov for hjælp på uforudsete tidspunkter. |
Hvad er formålet med ydelsen? |
At yde pleje og omsorg døgnet rundt i en venteperiode. |
Modtagere af ydelsen |
Borgere, der ikke kan tilbydes relevant pleje i eget hjem og ikke kan være hjemme på grund af f.eks.:
Borgerens funktionsniveau vil typisk være beskrevet inden for funktionsniveau 3 og 4 i Fælles Sprog III. |
Visitation | Visitation via Visitationsenheden i Sundhed og Ældre, Herning Kommune. |
Hvad kan indgå i ydelsen? |
Efter en individuel vurdering kan indgå:
|
Hvad indgår ikke i ydelsen? |
|
Ydelsens omfang |
Omsorg og pleje i døgnophold. |
Hvor tilbydes opholdet |
Det konkrete ophold tilbydes på et af kommunens plejecentre. Rehabiliteringscentret vil som udgangspunkt ikke blive benyttet til venteophold. |
Hvad koster opholdet |
Der er fastsat en egenbetaling for opholdet. Se venligst det materiale, som udleveres på opholdsstedet. Forplejning, rengøringsmidler/ -artikler, TV-pakke, tøjvask og leje/vask af linned - afregnes efter gældende takster - se det udleverede materiale. Taksterne er politisk godkendte og reguleres årligt. |
Særlige forhold, der skal tages hensyn til |
|
Kvalitetsmål |
At borgeren kan tilbydes relevant omsorg og pleje i døgnophold i en ventetidsperiode, når tilbud i eget hjem skønnes utilstrækkelige. |
Klageadgang |
Social- og Sundhedsudvalget, Herning Kommune. Klagen sendes til Visitationsenheden i Sundhed og Ældre, Herning Kommune. |
Godkendt i Social- og Sundhedsudvalget den 17. juni 2020